Wymagania edukacyjne

Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (§ 3 ust. 3 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.). Sformułowanie wymagań polega na takim opisie czynności uczniów, aby ocena ich osiągnięć stała się możliwa.

Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która wyznaczająca cele kształcenia, osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwoli je osiągnąć. Określa ona precyzyjnie, czego szkoła jest zobowiązana nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie kształcenia.

Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego na danym przedmiocie programu nauczania.
Wymagania edukacyjne powinny być podstawą do ustalenie ocen klasyfikacyjnych dla uczniów podczas klasyfikacji śródrocznej i rocznej.

I etap edukacyjny

Klasy 1 – 3

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

KLASA 1 - 3

RELIGIA

KLASA 1

KLASA 2

KLASA 3

JĘZYK ANGIELSKI

KLASA 1

KLASA 2

KLASA 3

EDUKACJA MUZYCZNA

KLASA 1 - 3

II etap edukacyjny

Klasy 4 – 8

JĘZYK POLSKI

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

JĘZYK ANGIELSKI

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

JĘZYK NIEMIECKI

KLASA 6

KLASA 7

JĘZYK HISZPAŃSKI

KLASA 7

KLASA 8

Informatyka

KLASY 4-8

HISTORIA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

KLASA 8

MATEMATYKA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

FIZYKA

KLASA 7

KLASA 8

CHEMIA

KLASA 7

KLASA 8

BIOLOGIA

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8

GEOGRAFIA

KLASA 5 - 8

PRZYRODA

KLASA 4

TECHNIKA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

MUZYKA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

PLASTYKA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

WYCHOWANIE FIZYCZNE

KLASA 4-8

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

KLASA 8

RELIGIA

KLASA 4

KLASA 5

KLASA 6

KLASA 7

KLASA 8